דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תזונה וסכרת 

מאת    [ 09/02/2007 ]

מילים במאמר: 796   [ נצפה 4756 פעמים ]

סוכרת היא מחלה שאחוזי הנפגעים בה הולכים ועולים כל שנה . בסוכרת יש להבחין בין שני סוגים שונים הראשון המכונה סוכרת נעורים - כלומר פגיעה בלתי הפיכה בלבלב ובכושר יצור האינסולין הטבעי בגוף דבר המחייב לקחת אינסולין למשך כל החיים. לעומת זאת סוכרת מבוגרים זהו מצב שהלבלב מייצר אינסולין אבל הגוף מפתח תנגודת לאינסולין כך שחסר לנו באופן יחסי אינסולין בגוף בין 80 ל 90 אחוז מהחולים בסוכרת מבוגרים הם בעודף משקל !

במחקרים שנעשו נתגלה שבארצות שאוכלות אוכל יותר טבעי ובלתי מעובד אחוז הסוכרת באוכלוסיה הוא 3 עד 4 אחוז ארצות כמו סין ,ברזיל ,פרו ,תאילנד, ואילו בארצות האוכלות בעיקר מזון מתועש אחוז החולים בסוכרת קופץ ל 10 עד 12 אחוז !

סיבוכים ארוכי טווח של סוכרת

כלי דם - רובד טרשתי מצטבר בעורקים הגדולים והקטנים ופוגע בעיניים בפין בלב במוח וברגלים יש קושי בהחלמה של פצעים, חשש לזיהומים , שבצים , בעיניים יש חשש לעוורון,

כליות - כלי הדם בכליות מתעבים הדם אינו מסונן באופן תקין , אפשר להגיע בסופו של דבר לאי ספיקת כליות

עצבים - ניזקים משום שחילוף החומרים של הגלוקוז לא פועל כסידרו, גורם לחולשה ולבעיו ת במערכת העיכול

עור - זרימת דם לקויה לעור גורמת לקהות התחושה לפציעות ולהחלמה איטית מהפציעות וזיהומים.

דם - תפקוד כלי הדם הלבנים נפגע זיהומים הולכים וגדלים בדרכי השתן והעור , מערכת חיסונית חלשה.

מחקרים לאורך זמן מראים שמקרה הסוכרת בכל העולם הולכים ועולים בקשר ישיר לירידת איכות התזונה ובכל מקום שבו נכנסת התזונה המערבית הקולקלת לאורך זמן מקרה הסוכרת הולכים ועולים. במדינת ישראל העדה שיכולה להוות דוגמא לכך היא העדה התימנית שבתימן לא היו מקרה סוכרת ואילו בארץ מקרה הסוכרת שווה לכלל האוכלוסיה.

השפעת מצב המינראלים בגוף על הסוכרת (תמצות מספרו של יהודה מנור להשאר בחיים למרות הרפואה)

ישנם הוכחות לכך שמחסור במינראל כרום גורם להחלשת פעולת האינסולין בגוף, כלומר מצריך כמות גדולה יותר של אינסולית לכמות מסוימת של גלוקוז. התזונה המערבית הכוללת הרבה סוכרים גורמת להורדת רמת הכרום בגוף ולהרגשה המוכרת לרבים של רצון למתוק. מחקרים רבים שנערכו בעולם מראים כי צריכה יומית של כ 200 מיקרו גרם כרום ביום משפרת בצורה משמעותית את השליטה על רמת הסוכר בדם

מגנזיום וסוכרת

לחולי סוכרת חסר בד"כ מגנזיום שיש לו תפקיד חשוב בתפקוד האינסוליןכך שאין מספיק מגנזיום אין שליטה על מצב הסוכר בדם. מחקרים שונים הראו שנטילה יום יומית של מגנזיום ראו שיפור בפעולה ובתגובה של האינסולין בדם. כמו כן לחץ הדם של חולי הסוכרת (שסבלו מלחץ דם גבוהה) שהשתמשו במגנזיום ירד בצורה דרסטית . השימוש במגנזיום לחולי סוכרת הסובלים מפעילות בלתי תקינה של הכליות מחיבת זהירות.

השפעת מצב הויטמינים בגוף על הסוכרת

מחסור בויטמין B1 גורם למחלת עצבים

כאשר יש מספיק ויטמין B1 בגוף מערכת העצבים שומרת על עצמה. מחסור בויטמין יגרום לנזקים קשים ללב ולכלי הדם. למי שיש זיכרון מספיק ארוך בפרשת רמדיה היה חסר להם את הויטמין B1 וכתוצאה מזה מתו כמה תינוקות ואחרי ם ניזוקו.

מחסור בויטמין B6 מאיץ את הסוכרת

מחסור חמור בויטמין B6 יכול לגרום לניוון בתאי הלבלב ולסוכרת חוסר בויטמין גורם לרמת סוכר נמוכה מידי, להפחתת רמת האינסולין, להפחתת רמות הורמון הגדילה להקטנת התגובה של אינסולין ללקטוז ועוד.אספקה סדירה של הויטמין מונעת מחלת רשתית העין הפחתת התחברות הגלוקוז להמוגלובין בדם ועוד.

ויטמין E ועזרתו לגוף

ויטמין E הוא נוגד חימצון חזק ביותר ומאוד יעיל למגוון רחב של בעיות. לחולה סוכר הנוטלים ויטמין E רמת האינסולין ירדה בין 10 ל70 נקודות ב 25 אחוז מהמקרים.

ויטמין E משפר את היכולת לנצל חמצן כלומר דם שיש בו הרבה ויטמין E צורך פחות חמצן, כמו כן יש לויטמין את היכולת למנוע קרישי דם והוא עולה ביעילותו על כל התרופות הנמצאות בשוק , מכיוון שבזמן פציעה הוא לא מונע את קרישת הדם. ויטמין E עוזר בתהליך החלמה מהתקפי לב ומונע צלקות בשריר הלב עקב חוסר בחמצן. ויטמין E מרחיב את העורקים ע"י הפעלת כלי דם שלא שימשו במחזור הדם המחזק את הלב. כידוע יש לחולי סוכרת סיכון לקבל פי 10 או יותר מחלות לב מאדם ממוצע.

ויטמין E גם משפר את קליטת האינסולין ואת השליטה על רמת הסוכר בדם.

ויטמין C וחולי סוכרת

43 סקרים שנערכו משנת 1935 ועד שנת 2000 מראים כי לחולי סוכרת יש בד"כ 30 אחוז פחות ויטמין C בדם מחסור בויטמין C גורם להסתבכות במחלות לב שונותכמו כן ויטמין C מציל ממחלות רשתית וכליות אצל חולי סוכרת.

מה ניתן לעשות ?

חולי סוכרת צריכים דיאטה מיוחדת שמוסרים ממנה כל הפחמימות הפשוטות על בסיס קמח לבן כמו לחם לבן, בורקאסים , עוגות, גאחנון, מלאווח , וכדומה. במקביל צריך לאכול יותר פירות וירקות בעלי אינדקס גלקימי נמוך לשתות אך ורק מים ולא משקאות ממותקים (גם לא דיאט) ולצרוך הרבה סיבים תזונתים רצוי בתוספי תזונה עוד דבר המומלץ מאוד הוא אומגה 3 העוזר למגוון רחב של בעיות שונות. יש גם חשיבות להורדת המתח בחיים ולכן מומלץ מאוד לתרגל יוגה או לקחת טיפולי שיאצו מידי פעם כמובן מי שהוא בעודף משקל חייב להוריד את המשקל ולתסף את כל הויטמינים המוזכרים בכתבה ע"י יעוץ מקצועי וכולל. וכמובן לשלב פעילות גופנית כאשר הפעילות המומלצת ביותר היא הליכה.


אשמח לעזור בנושא

יורם רז
052-2680461

יורם רז
מדריך ויועץ לתזונה נכונה.
מתמחה בירידה ובשמירה על המשקל
http://www.raz-diet.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב